Mine første seks uger hos Refyne
Tiden flyver, når man har det sjovt
Det må siges at være sandt, når jeg sidder her 6 uger inde i min ansættelse hos Refyne og tænker, hvor blev de uger lige af? Vi har virkelig haft det sjovt, hygget os og samtidig knoklet for vores kunder – alt imens dagene er fløjet afsted.
Jeg har været i bureaubranchen i knap 6 år, og da jeg skulle finde min nye vej jobmæssigt, må jeg indrømme, at jeg var i tvivl om min plads fortsat var inden for bureauverdenen, eller om jeg skulle over på den anden side af bordet. Mine tanker om fremtiden gik nok egentlig mest på, hvorvidt jeg kunne se mig selv i spejlet og gøre den forskel, som jeg gerne vil gøre for kunderne hver dag.
Efter et par samtaler med Refyne blev det dog tydeligt for mig, at mine betænkeligheder ved bureau var akkurat de samme, som gutterne ved Refyne havde gjort sig. Derfor er gennemsigtighed og ordentlighed nogle af nøgleordene hos os. Værdier, som jeg synes er meget sigende for den måde, vi gerne vil agere og kommunikere på i hverdagen.
Derud, hvor man ikke kan bunde
Nåh, nok om de indledende tanker til dét at lande på min nye plads hos Refyne. Har det så kunne leve op til det lovede? Der må jeg bare svare JA! Jeg har altid selv praktiseret en tilgang, der hedder, at vi lærer bedst, når vi kastes ud på dybt vand. Og det er jeg også blevet hos Refyne. Men ikke desto mindre er det kun en tilgang, der virker, hvis dine kollegaer kaster redningskransen ud til dig (igen og igen), så du også kommer i land igen. Den famøse læringskurve er lige så stejl, som den bør være, men jeg er heller ikke et sekund i tvivl om, at her går vi den ekstra mil for hinanden. Redningskrans eller ej, så hjælper vi hos Refyne altid hinanden i land.
Sparring er afgørende for, om jeg føler, jeg lykkes for mine kunder samt lykkes på vegne af mig selv. Ingen kan levere 110%, hvis der ikke køres en form for parløb. Med det rette hold omkring mig, føler jeg, at dagene er fyldt med nye input, læring og ikke mindst muligheden for at udvikle mig.
Kom jeg så i land igen?
Ja, omgivet af de rette kollegaer!
Vores kunder skal have den ønskede rådgivning, de søger, når der samarbejdes med et bureau. Jeg tror, at alle i bureauverdenen kan nikke genkendende til, at det er fedt at gå på arbejde, når man finder ind til kunden, forstår forretningen/brandet og kan tage dem til nye højder. Floskler? Ja muligvis, men stadig en sandhed, der er vigtig at praktisere. Man skal have sig selv med i møderne, rådgivningen, resultaterne og hverdagen, og det har jeg fundet vejen til hos Refyne.
Dygtige profiler hænger ikke på træerne, og med en del år i bureauverdenen har jeg også været vidne til, hvordan bureauerne herhjemme tilbyder bedre og bedre forhold til deres medarbejdere. Dette er ikke en undtagelse hos Refyne. De store C-titler, hierarkiet og de spidse albuer er droppet. Vi ønsker egentlig alle ”bare” at spille hinanden gode.
Hvem bestemmer her?
Det gør vi alle. Hos Refyne får man lige præcis det ansvar, man efterspørger. Nyeste tiltag på tegnebrættet er vores steering-groups, hvor alle kollegaer kan melde ind på de områder, de synes er spændende, såsom marketing, people, social events og meget mere. På disse områder får vi medindflydelse og ingens ord vægter tungere end andres. Her kan vi få lov til at gøre en forskel for hinanden og fylde vores arbejdsdage med alt det gode i endnu højere grad.
Disse nye grupper glæder jeg mig til at se resultaterne af, for jeg tror på, at det kun gør Refynes koncept endnu stærkere.
Nok er vi gået i modsatte retning af alle de fine C-titler, men vi har dog stadig en Head of Plant (ja vi har kun en plante på Aarhus-kontoret lige nu), Head of Snacks og andre meget vigtige roller, som skaber arbejdsdagen.
Det er altid hårdt at starte nyt arbejde
Den opmærksomme læser spørger nok sig selv, om alt virkelig kan være så rosenrødt? Det er hårdt at starte nyt arbejde, det vil selv de bedste forhold nok ikke kunne hindre. For som mange andre kan jeg også godt lide det velkendte. Nye omgivelser, nye kollegaer, nye systemer, nye kunder og alt andet nyt kræver ekstra energi, men mavefornemmelsen på 6. uge er fortsat supergod. Og før jeg får set mig om, så er det pludselig ikke et ”nyt” arbejde for mig længere. Der er allerede kommet en ny kollega på den anden side af mit bord, så nu må jeg gøre mit for, at nye kollegaer får en lige så varm velkomst og opstart, som jeg har fået.
Det var lidt om mine første seks uger hos Refyne – tak fordi, at du havde lyst til at læse med.
Du kan blive endnu klogere på Refyne som arbejdsplads eller læse om, hvordan henholdsvis Daniel, Simon og Caroline har oplevet deres første tid hos Refyne.