Nye ad extensions i Google Ads
Det er ingen hemmelighed, at ad extensions er en uundværlig feature for vores annoncering. I hvert fald når det kommer til synlighed og klikrate. Som noget helt nyt har Google netop lanceret upgraded sitelinks og callouts, som gør det muligt at sætte sine ad extensions på pause. Læs med her og find ud af, hvad det kan komme til at betyde for din annoncering.
Hvilken indflydelse har det?
Du er måske allerede stødt på dem under dine ad extensions enten i Google Ads interfacet eller i Google Ads Editoren: upgraded sitelinks og callouts. Med de nye udvidelser får du blandt andet mulighed for at sætte dine ad extensions på pause i stedet for at fjerne dem. Det er navnlig en fordel, hvis du kører begrænsede kampagneperioder, specifikke tilbud, eller hvis du blot ønsker at teste nye ad extensions.
Den nye opdatering medfører, at feedbaserede udvidelser erstattes med aktivbaserede udvidelser. Det betyder bl.a., at du ikke fremover har mulighed for at tilpasse målretningen på den enkelte udvidelse, men fremadrettet vil det udelukkende styres på kampagne- eller annoncegruppeniveau.
Dette er en kærkommen mulighed for ikke at skulle drive dette på extension niveau men derimod på kampagneniveau. Hvis din Google Ads annoncering kræver tilpasset kommunikation, så bør hele kampagnen være målrettet til enheden og ikke blot den enkelte extension. Derfor anser vi blot dette som en nødvendig opdatering til extensions for noget, som hører fortiden til.
Den ældre version bliver udfaset
Allerede fra oktober vil Google begynde at erstatte de forældede sitelinks og callouts med de opgraderede. Det betyder, at hvis du både har tilføjet aktiv- og feedbaserede udvidelser til dine kampagner, vil Google fremadrettet prioritere de aktivbaserede udvidelser. Det betyder også, at du ikke længere vil kunne se ældre data under dine udvidelser men i stedet under rapporter.
Den 15. februar vil Google udfase de feedbaserede udvidelser helt, så husk at få tilføjet dine upgraded sitelinks og callouts!
Vil du blive endnu klogere på ad extensions?
Skriv eller ring til Kasper og få en uforpligtende snak omkring jeres setup – og hvordan vi kan få det optimale ud af din virksomheds Google annoncering.
