Bing

Hvad er Bing?

Det må antages, at langt de fleste kender til søgemaskinen Google – men hvad med Bing? Der er ikke mange som når Google til sokkeholderne mht. til popularitet, men trods af det, findes der faktisk også andre søgemaskiner. Bing er den næstmest udbredte søgemaskine – dog langt efter Google med en global markedsandel på blot 2,5%. Ifølge Bing, har de dog en markedsandel på 9% i Danmark, hvilket svarer til 13 millioner søgninger på månedlig basis. Bing er ejet af Microsoft og blev lanceret tilbage i 2009 som en erstatning til Microsofts tidligere søgemaskine ‘Live Search’.

Bing i relation til SEO

Selvom at Google er tæt på urørlige, skal man ikke negligere Bing i sin SEO-indsats. Det er naturligvis meget branchebestemt, men der fines eksempler på sider indenfor bestemt brancher, der har over mere end 10% af deres organiske trafik fra Bing. Hvis man derfor beskæftiger sig indenfor en branche, hvor en markant mængde af ens kunder anvender Bing som søgemaskine, kan det overvejes, om det ikke vil give mening at køre Paid Search (betalt annoncering), som du kan læse mere om her, ligesom det ses ved Google Ads.

Hos Refyne hjælper vi en lang række spændende virksomheder med deres digitale marketing. Kontakt os endelig og hør mere omkring, hvordan vi kan optimere din digitale performance. Vi er specialiseret inden for: SEO, Paid Social, Paid Search, Webanalyse og Tracking samt konverteringsoptimering.