CRO

Hvad er CRO?

CRO udtryk er forkortelse for Conversion Rate Optimization. Det er en metode til at optimere for online-afsætning, der går ud på at få mere omsætning ud af hver kunde. CRO-metoden sigter mod at øge antallet af konverteringer, fordi den inddrager online-købsprocessen fra start til slut for kunden. CRO-metoden bruges især af virksomheder som sælger et produkt, en tjeneste eller en vare.

Hvad går CRO-metoden ud på?

CRO-metoden går i alt sin enkelthed ud på at øge antallet af konverteringer.

Hvordan fungerer CRO og SEO sammen?

CRO og SEO virker sammen i forhold til at øge antallet af konverteringer. CRO udforsker, hvad kunderne gør på din hjemmeside, og hvad der skal gøres for at få flere kunder til at handle. 

SEO undersøger, hvor kunderne finder og leder efter dine produkter, og hvad der skal gøres for at få flere kunder til at finde dig på søgemaskiner. Begge dele hjælper hinanden med at få flere kunder til at handle. Hvis du vil have flere kunder til at handle, så kræver det, at din hjemmeside er søgevenlig, og at søgemaskinerne kan finde din hjemmeside, når de leder efter dine produkter.

Hvad er forskellen på CRO og SEO?

CRO og SEO er meget forskellige fra hinanden. CRO handler om at optimere for konvertering, mens SEO handler om at optimere for søgeoptimering.

 

Vil du vide endnu mere om hvordan CRO kan spille en værdiskabende rolle i din virksomhed, så kontakt os gerne.