Google Merchant Center

 

Hvad er Google Merchant Center?

Google Merchant Center er et værktøj fra Google, hvor du har mulighed for uploade samt få vist dine butiks- og produktdata til Google og dermed gøre dem tilgængelige for kunder samt anvende dem i Shopping kampagner og øvrige Google tjenester. Derved, er alle oplysninger om dine butikker og produkter tilgængelige for kunder, når de søger via en google tjeneste.

Klare fordele ved Google Merchant Center

Med Google Merchant Center har du fuldstændig styr på dine produktdata. Samtidig kan du også se dine afviste produkter eller andre fejl, som kan opstå i dit produktfeed. Men den overskyggende fordel er uomtvisteligt, at du har muligheden for indsende omfattende og præcise annoncer for dine produkter til Google Shopping. Herefter kan du redigere dem i realtid, således at dine besøgende altid har adgang til de korrekte oplysninger. Oplysningerne, der importeres gennem dit produkt-feed, optimeres efterfølgende til søgemaskinen, så de har lettere ved at blive fundet af potentielle brugere.

Hvad er et produkt feed?

Et produkt feed er helt simpel den fil, hvorfra Google indhenter samtlige information og specifikationer om dine produkter. Det angiver produktet:

  • Titel
  • Beskrivelse
  • Link
  • Billedlink
  • Pris
  • Kategori
  • Brand
  • ID

Her kan du du læse meget mere om Google Shopping samt Paid Search.

Hos Refyne hjælper vi en lang række spændende virksomheder med deres digitale marketing. Kontakt os endelig og hør mere omkring, hvordan vi kan optimere din digitale performance. Vi er specialiseret inden for: SEO, Paid Social, Paid Search, Webanalyse og Tracking samt konverteringsoptimering.

Læs også: Hvad koster Google Ads?