Google remarketing

Hvad er remarketing?

Remarketing er en markedsføringsmetode, hvor annoncer bliver målrettet til brugere, som tidligere har besøgt din hjemmeside eller interageret med dens indhold på andre måder.

Hvordan virker Google remarketing

Remarketing fungerer ved at placere en kode (kaldet et “remarketing tag”) på din hjemmeside enten direkte i koden eller via Google Tag Manager, som registrerer brugeres adfærd på siden. Når brugeren forlader hjemmesiden, vil de blive fulgt af en “remarketing cookie”, som er en lille fil, der følger med brugerens browser.

Denne cookie tillader Google at vise målrettede annoncer til brugeren, når de senere søger på Google eller besøger andre websites, som er en del af Googles displaynetværk.

illustration af hvordan google remarketing virker

Illustration af hvordan remarketing virker

Remarketing er en effektiv måde at øge konverteringsraten på, fordi det gør det muligt at nå brugere, som allerede har udvist interesse for en virksomheds produkter eller tjenester. Ved at målrette annoncer til disse brugere, kan virksomheder øge chancerne for at disse brugere konverterer til kunder.

Hvad er fordelene ved remarketing?

Der findes mange fordele ved at lave en fornuftig remarketing opsætning. De mere åbenlyse fordele er blandt andet:

01 | Øget konverteringsrate: Når du bruger remarketing kan du vise målrettede annoncer til brugere, som allerede har vist interesse for dit produkt eller din service, kan du øge sandsynligheden for, at de foretager en konvertering, f.eks. køber et produkt eller udfører en bestemt handling på din hjemmeside.

02 | Bedre målretning: Remarketing giver dig muligheden for at målrette dine annoncer til specifikke grupper af brugere baseret på deres adfærd på din hjemmeside eller app. Dette kan hjælpe dig til at bedre at skræddersy dine budskaber til brugerne ud fra den aktuelle adfærd, som de har vist.

03 | Lavere omkostninger: Ved at målrette dine annoncer til brugere, som allerede har vist interesse for din virksomhed, kan du muligvis reducere dine omkostninger til annoncering. Det skyldes at det stort set altid vil være billigere at overbevise brugere med en præference for dit produkt eller service fremfor brugere, som ikke har kendskab til dit produkt eller service.

04 | Mulighed for flere touchpoints i kunderejsen: Når du viser målrettede annoncer til brugere, som allerede har vist interesse for dit produkt eller din service, er det fordelagtigt at sikre, at man også er synlig når de søger eller navigerer rundt på nettet senere. Dette skyldes, at en brugers rejse fra første kontakt til køb sjældent sker ved 1 interaktion med dit brand, men istedet over længere tid.

05 | Remarketing er nemt at implementere: Google remarketing er relativt nemt at implementere, og du behøver ikke at have stor teknisk viden for at komme i gang. Du kan oprette en remarketing-kampagne i Google Ads ved at tilføje en remarketing-tag til din hjemmeside eller app.

Få hjælp til opsætning af Google remarketing

Hvis du overvejer at benytte dig af Google remarketing, men ikke er sikker på, hvordan du kommer i gang, kan det være en god idé at få hjælp fra en med erfaring indenfor feltet. Hos Refyne kan du få hjælp af branchens skarpeste Google Ads konsulenter og Google tag manager specialister til at opsætte dit remarketing tag, og ligge en overordnet strategi for din google annoncering.

Kontakt os her