Retargeting

Hvad er retargeting? Hvordan kommer det til udtryk og hvordan bruger man det? Alt dette kan du blive klogere på her.

Hvad er retargeting?

Du kender helt scenariet med, at du efter at have besøgt en hjemmeside eller en webshop efterfølgende bliver eksponeret for det pågældende produkt eller mærke på samtlige platforme. Dette er et godt eksempel på retargeting på facebook.

Du kan også læse vores guide til opsætning af Facebook Pixel her

Du har kigget på et specifikt produkt, men beslutter ikke at købe det. Efterfølgende, indeholder samtlige annoncer, du bliver eksponeret for, netop dét produkt. Dette er selvfølgelig ikke tilfældigt og kaldes remarketing. Annoncerne skal forsøge at overbevise dig om at købe produktet ved konstant at sørge for, at de er top-of-mind i din bevidsthed.

Hvad er forskellen på marketing og remarketing?

Hvis vi tager afsæt i ovenstående eksempel, har du måske fundet frem til det specifikke produkt via en form for marketing. Det kunne være en annonce på Facebook, en Google Ads annonce eller noget helt tredje. Pointen er, at du allerede én gang er blevet eksponeret for virksomheds marketingindsatser. ‘Remarketing’ betyder i den forbindelse, at du fortsat bliver eksponeret for virksomhedens marketing.

Hvordan udføres remarketing?

Efter at en bruger har trykket på annoncen eller har besøgt et givent produkt, lagres der en ‘cookie’ på brugerens device, som kunne være en computer, en telefon eller en tablet. Cookien udløser en remarketing annonce de steder, hvor brugeren har gjort det muligt. Det kan f.eks. være i Google søgeresultater eller på Facebook.

Hvorfor bruger man remarketing?

Formålet med remarketing er at sørge for, at brugere, som har udvist en eller anden form for interesse, fortsat eksponeres for produktet eller virksomheden med henblik på at konvertere til et salg.

Remarketing er forbundet med en række ‘fordele’:

  • Remarketing husker dine kunder samt hvad de har udvist interesse for samt hvad, de har udvist interesse for
  • Hvilke produkter, som brugerne har kigget på i din webshop eller på dit website
  • Hvilke køb, de ikke færdiggjorde

På baggrund af dette kan du forberede og opsætte remarketing annoncer, som minder brugerne om de produkter, de ikke købte eller eksponere dem for produkter, der kunne være relevante for brugerne.

Hos Refyne hjælper vi en lang række spændende virksomheder med deres digitale marketing. Kontakt os endelig og hør mere omkring, hvordan vi kan optimere din digitale performance. Vi er specialiseret inden for: SEO, Paid Social, Paid Search, Webanalyse og Tracking samt konverteringsoptimering.