SEO

Hvad er SEO?

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, som er et begreb der omhandler optimering af en hjemmeside, således at den viser sig i søgeresultaterne i de vigtigste søgemaskiner. Enhver, der har forsøgt at få et bestemt websted frem på Google ved at søge efter et bestemt søgeord, ved hvad SEO handler om.

SEO er kort sagt en måde at skaffe trafik til sit websted, ved at det kommer højere op i søgeresultaterne, når der søges efter bestemte ord. SEO er derfor modsat Google Ads annoncering en marketingsdisciplin, hvor man gør sig fortjent til trafikken, fremfor at betale for den.

Hvad har indflydelse på SEO?

At arbejde med søgemaskineoptimering er en relativt ressourcekrævende proces at igangsætte. De vigtigste 3 søjler, som du skal have styr på, hvis du vil have success med din SEO-strategi er:

Teknisk SEO: Teknisk SEO handler om at sikre, at Google og øvrige søgemaskiner nemt og hurtigt kan finde, indekserer og rangerer dit indhold i søgemaskinen.

Content: Er dit content velskreven og opfylder den forespørgsel, som brugeren stiller. Dvs. hvis en bruger søger på f.eks. ‘Hvilket køkken skal jeg vælge’ har du så en landingside, som besvare dette spørgsmål bedre end dine konkurrenter.

Linkbuilding: For søgemaskinerne anses indgående links som peger på dit website som værende en form for ‘Like’ – altså er et link en tilkendegivelse af, at dit website er troværdigt. (Det er dog stadig essentielt at disse links kommer fra relevante og troværdige kilder, og altså ikke fra website, hvis eneste formål er, at lave link building.

Vi har lavet en stor guide til intern linkbuilding og interne links du kan læse for at blive klogere på hvad du selv kan gøre.

Vil du vide mere om SEO?

Hvis du ønsker at få kigget dit website igennem af en af vores dygtige SEO konsulenter, er du mere end velkommen til at kontakte os, så er vi klar til at hjælpe. 

Læs også: Forstå priserne på søgemaskineoptimering (SEO)