Snapchat

Hvad er Snapchat?

Snapchat er et social media, hvor man kan sende billeder og videoer, som kun er tilgængelige for modtageren i et antal begrænset sekunder, inden billedet/videoen forsvinder. Udover at sende billede- og videomateriale er det også muligt at chatte via snapchat. På samme vilkår som med billederne og videoerne, er chatbeskederne også kun synlige i op til 10 sekunder, inden de forsvinder. Snapchat har også funktionen ‘story’, hvor det billede eller video, man lægger op, er tilgængelig for sine venner/kontakter på snapchat i 24 timer, inden det automatisk forsvinder.

Snapchat er særligt et populært medie blandt børn og unge og på lige fod med de øvrige fremtrædende sociale medier, er det muligt for virksomheder og organisationer at annoncere på platformen.

Giver det mening for min virksomhed at anvende Snapchat?

I henhold til netop dette spørgsmål er det vigtigt, at man sondrer mellem dét at være på Snapchat i forhold til at dele billeder, videoer og lave ‘storys’, eller om man som virksomhed eller organisation anvender Snapchat som kanal som for annoncering.

Om det giver mening samt værdi for netop din virksomhed at være aktiv på Snapchat, hvor man deler billeder og videoer, kan være svært at afgøre. Det kommer an på hvilket produkt, man som virksomhed udbyder samt om det er medie, som giver mening ift. den målgruppe, man har.

Som annoncør kan Snapchat være en fornuftigt overvejelse – især hvis udbyder produkter til den yngre målgruppe, hvoriblandt snapchat har sin mest markante grad af popularitet. Det har længe været muligt at opsætte annoncer via Snapchat, men det betyder samtidig ikke, at det er blevet en fast bestanddel af virksomhedernes marketingmix. Netop baseret på den forholdsvis lave anvendelse af Snapchat som annonceplatform, kan det give ekstra god mening for din virksomhed, hvis du vel og mærke er aktiv på mediet og formår at interagere med dine modtagere samt har en målgruppe, som er aktive på Snapchat.

 

Lidt tal og statistik omkring Snapchat

Tager man et nærmere kig på Snapchats statistikker, vil man kunne aflæse, at blande de personer, som anvender Snapchat en eller flere gange dagligt, ligger marioteten på 65% af de 12-24 årige og 36% af 35-44 årige. I samme ombæring er der kun henholdsvis 6% af 45-54 årige og 5% af 55-89. I forhold til kønsfordelingen på Snapchat er det opdelt ligeligt, når det kommer til hyppigheden af brug.

Hos Refyne hjælper vi en lang række spændende virksomheder med deres digitale marketing. Kontakt os endelig og hør mere omkring, hvordan vi kan optimere din digitale performance. Vi er specialiseret inden for: SEO, Paid Social, Paid Search, Webanalyse og Tracking samt konverteringsoptimering.