Google Tag Manager
Hvad er Tag Manager?
Tag manager er en funktion hos Google Analytics, som hjælper dig med at styre og tracke, hvordan data på din hjemmeside bliver samlet. Tag manager kan hjælpe dig med at flytte datapunkter til strukturer, hvor de er lette at finde. Dette hjælper dig med at få en mere overskuelig og overblik over dine data. Tag manager indeholder også en række filtre, som gør det muligt at se data for bestemte domæner, krypterede data og data fra bestemte brugere. Tag manager kan også hjælpe dig med at fjerne uønsket data fra din hjemmeside eller opsætning af server side tracking.
Tag manager har to forskellige indstillinger, som du kan konfigurere. Dette gælder også for dine plugins. Du kan nemlig konfigurere, hvordan data skal blive samlet fra alle dine plugins, uanset hvordan de er konfigureret. Tag manager kan for eksempel hjælpe dig med at fjerne data fra bestemte brugere eller bestemte domæner fra dine data, og du kan konfigurere dine plugins til at samle data fra datapunkter på din hjemmeside i bestemte strukturer.
Hvordan konfigureres Tag manager?
Tag manager kan konfigureres ved at vælge de plugins, du vil bruge i tag manager. Her skal du vælge de plugins, du vil bruge på din hjemmeside, og derefter kan du konfigurere dem i tag manager. Hvis du vil konfigurere et tag, kan du f.eks. sætte en række filtre for dette tag i tag manager. Dette gør det muligt for dig at få et mere overskueligt overblik over dine data. Tag manager gør det også muligt for dig at bruge de data, som du samler i tag manager, i andre Google Analytics funktioner. Du kan således bruge de data, du samler i tag manager i andre Google Analytics funktioner.
Hvordan konfigureres et tag?
Tag manager gør det muligt for dig at se data for bestemte brugere og bestemte domæner. Dette gør det muligt for dig at spore de data, som du samler fra de forskellige domæner på din hjemmeside. Tag manager gør det også muligt for dig at fjerne uønsket data fra dine data. Dette gør det muligt for dig at se data for bestemte brugere og domæner, uden at disse data bliver påvirket af uønsket data. Du kan også bruge tag manager til at fjerne uønsket data.
Hvis du vil konfigurere nogle af de plugins, du bruger på din hjemmeside, skal du først konfigurere dem i tag manager. Når du konfigurerer et plugin f.eks. AdWords, skal du sørge for, at du vælger at konfigurere det som et tag. Tag manager gør det muligt for dig at konfigurere dine plugins her.
I tag manager kan du skrive en præsentationstekst for dine plugins, hvis du vil. Dette kan hjælpe dig med at få overskueligt over dine data. Tag manager gør det også muligt for dig at se data for bestemte brugere og domæner.
Vil du vide endnu mere om Google Tag Manager, er du velkommen til at kontakte os.