Webanalyse

Hvorfor Webanalysere?

Gode beslutninger i marketingbranchen er sjældent baseret på mavefornemmelser. Ofte er kvaliteten af informationen, som er til rådighed, kritisk for, at du træffer det rigtige valg. Vi hjælper vores kunder med at sikre deres data, gøre det tilgængelig, men også anvendeligt. Vi er eksperter i at danne forretningsindsigter på baggrund af data.

Ofte kan store datamængder virke uoverskuelige, og vi oplever ofte, at mange slet ikke ved, hvor mange fejl der egentlig kan forekomme i en tracking opsætning. Vi hjælper dig med at sikre den høje datakvalitet samt skabe et sundt fundament for at blive en databaseret virksomhed.

Du tracker sikkert allerede adskillige ting, men sørger du for at tracke det rigtige, som skaber værdi i din forretning?

Hvad er formålet med Webanalyse?

Formålet med webanalyse er groft sagt at optimere og effektivisere din marketingindsats gennem indsigter i dit nuværende datafundament. Hvorvidt det er analyse af kreativers performance på Social eller adfærdsdata i Google Analytics, så vil alle kunne optimere dit digitale afkast.

Ved at anvende webanalyse vil du f.eks. få en dybere forståelse for, hvilke sider eller elementer på dit website, som påvirker brugerens købsrate i en positiv grad, så du kan forsøge at nudge flere brugere i det samme adfærdsmønster.

Webanalyse værktøjer

Der findes mange forskellige værktøjer til webanalyse – nogle er gratis og andre koster penge. Når vi taler webanalyse, vil det i langt de fleste tilfælde være Google Analytics, hvor du kan trække adskillige forretningsessentielle indsigter om adfærden på dit website samt få indsigt i, hvad der egentlig betyder noget for dine kunder.

Ofte kan der i virksomheder være behov for at visualisere komplekse datamængder på bestyrelsesniveau. Men samtidig også integrere flere forskellige eksterne systemer sammen.

Nogle af de værktøjer, vi bl.a. anvender til webanalyse er:

Er du interesseret i at høre mere om, hvordan vi kan flytte din digitale forretning baseret på data?

Så tøv endelig ikke med at kontakte os.