Hi3G, bedre kendt som 3 Danmark, er en af de mest markante aktører på det danske telemarked. Siden lanceringen i 2003 har selskabet revolutioneret måden, hvorpå danskere tilgår mobiltelefoni og internet, ved at introducere innovative tjenester som 3LikeHome og senest deres transportable og lynhurtige internetløsning, 3Internet. 3 Danmark, som en del af det globale Hi3G-netværk, har konstant arbejdet på at forbedre kundernes oplevelse gennem teknologiske fremskridt og stærk kundeservice.
Tele- og internetmarkedet er en stærkt konkurrencepræget branche, hvor det ofte handler om at være både billigst og bedst, og det er vigtigt at skille sig ud og samtidig være synlig på markedet.
Et struktureret contentflow
Som et led i denne proces rådgiver vi, Refyne, i strategien og udarbejdelsen af indhold i tæt samarbejde med 3 Danmark for at styrke den organiske synlighed for deres vigtigste forretningsområder – internet og telefoni.
27%
Stigning i organisk trafik (Globalt)
Stigning i organisk trafik (Globalt)
19
Gns. placering
220%
Stigning i organisk trafik (Webshop)
Potentialet
Styrken af indholdet ligger ikke i mængden
Som en del af strategien skulle vi identificere og klassificere den massive mængde indhold, som 3 indeholder, samt dets placering. Vi skulle også fjerne indhold, der ikke gav værdi, eller som modarbejdede andet værdifuldt indhold. Det kan være risikabelt at fjerne indhold, der genererer trafik, men det er nødvendigt for at optimere andet indhold optimalt.
Kontinuerligt genbesøg af indhold
En anden del af strategien var at styrke nuværende indhold, skabe nyt relevant indhold samt få struktureret den interne linkstruktur.
Brugernes adfærd og søgeresultaterne ændrer sig konstant. Så én ting er at optimere og skabe indhold; en anden, men endnu vigtigere ting, er at genbesøge og revurdere sit indhold i et struktureret optimerings-flow.
Struktureret Data
Content kan ikke stå alene og som en del af forretningen tilbyder 3 Danmark også en lang række produkter via deres webshop. Det var derfor oplagt at implementere struktureret data til disse i forsøget på at performe i et høj intenst marked.
Resultaterne
Hele websitet
Over en periode fra primo januar til ultimo juni 2024 har dette resulteret i en stigning på 27 % i non-brandede klik sammenlignet med samme periode året før.
Den gennemsnitlige position er forbedret fra placering 30,4 til 19,5 i gennemsnit i samme periode.
Webshop
Kigger vi isoleret på 3 Danmark’s webshop sektion, så ser vi fra primo januar til ultimo juni 2024 en fordobling (indeks 203) af impressions og over en tredobling (indeks 320) af kliks sammenlignet med de foregående 6 måneder.