Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering handler om at optimere den brugeroplevelse, din bruger bliver mødt af, når du har betalt annoncekroner for at føre vedkommende ind på dit website.

Data & Analytics

Hvorfor bør du arbejde med konverteringsoptimering?

Alle kommercielle websites er skabt med det formål at generere salg eller leads. Det lyder enkelt, men i praksis er der uendelige måder hvorpå, hvordan eller hvorfor, at dine kunder interagerer med dit website. Det handler om, at du først og fremmest designer den side, som du leder trafik ind til, så det hænger sammen med den intention, dine besøgende har. Men du skal samtidig også tænke videre i brugerrejsen og prøve at forudsige, hvilken efterspørgsel dine besøgende ellers har.


Med konverteringsoptimering får du muligheden for aldrig at implementere nye tiltag og ændringer på baggrund af mavefornemmelser. Det kan være forretningsessentielle ændringer men også optimeringer på platformen.

Rasmus Rønbro Christensen Partner & Senior Tracking/Analytics

Konverteringsoptimering

Tag kontakt og book et møde

Kontakt os

Hvordan er vores tilgang til CRO?

Når vi arbejder med konverteringsoptimering, er det med afsæt i data. Det betyder, at vi aldrig baserer vores splittests på mavefornemmelser, men vi undersøger relevante hypoteser, og bakker det op med et solidt datafundament.

  1. 01.

    Indsigt

    Ud fra indsigterne udbygger vi en hypotese/forventning om, hvad der sker ved en splittest.

  2. 02.

    Hypotese

    Ud fra vores indsigt udbygger vi en hypotese / forventning om, hvad der sker ved en splittest.

  3. 03.

    Splittest

    Vi koder vores hypotese i praksis, hvor vi A/B-tester direkte på dit website.

  4. 04.

    Rapportering

    Vi tilbyder mulighed for rapportering i real-tid på splittest-niveau på igangværende tests.

DATA & ANALYTICS

Rapportering og indsigt

Konverteringsoptimering er en disciplin, som ligger så tæt på kerneforretningen hos mange. Inden vi påbegynder optimeringsarbejdet, er det vigtigt, vi får afdækket KPI’er og hvilke steps på brugerrejsen, som er med til at aflede en højere konverteringsrate i din forretning, samt hvad vi egentlig skal fokusere på for at skabe værdi for dig.

Læs mere om webanalyse & tracking

Stadig ikke overbevist?

Ring til Rasmus og få en uforpligtende snak om, hvordan du kan begynde med konverteringsoptimering allerede i dag.