Konverteringsoptimering
Konverteringsoptimering handler om at optimere den brugeroplevelse, din bruger bliver mødt af, når du har betalt annoncekroner for at føre vedkommende ind på dit website.
Hvorfor bør du arbejde med konverteringsoptimering?
Alle kommercielle websites er skabt med det formål at generere salg eller leads. Det lyder enkelt, men i praksis er der uendelige måder hvorpå, hvordan eller hvorfor, at dine kunder interagerer med dit website. Det handler om, at du først og fremmest designer den side, som du leder trafik ind til, så det hænger sammen med den intention, dine besøgende har. Men du skal samtidig også tænke videre i brugerrejsen og prøve at forudsige, hvilken efterspørgsel dine besøgende ellers har.
Med konverteringsoptimering får du muligheden for aldrig at implementere nye tiltag og ændringer på baggrund af mavefornemmelser. Det kan være forretningsessentielle ændringer men også optimeringer på platformen.
Tag kontakt og book et møde
Kontakt osHvordan er vores tilgang til CRO?
Når vi arbejder med konverteringsoptimering, er det med afsæt i data. Det betyder, at vi aldrig baserer vores splittests på mavefornemmelser, men vi undersøger relevante hypoteser, og bakker det op med et solidt datafundament.
- 01.
Indsigt
Ud fra indsigterne udbygger vi en hypotese/forventning om, hvad der sker ved en splittest.
- 02.
Hypotese
Ud fra vores indsigt udbygger vi en hypotese / forventning om, hvad der sker ved en splittest.
- 03.
Splittest
Vi koder vores hypotese i praksis, hvor vi A/B-tester direkte på dit website.
- 04.
Rapportering
Vi tilbyder mulighed for rapportering i real-tid på splittest-niveau på igangværende tests.
Rapportering og indsigt
Konverteringsoptimering er en disciplin, som ligger så tæt på kerneforretningen hos mange. Inden vi påbegynder optimeringsarbejdet, er det vigtigt, vi får afdækket KPI’er og hvilke steps på brugerrejsen, som er med til at aflede en højere konverteringsrate i din forretning, samt hvad vi egentlig skal fokusere på for at skabe værdi for dig.
- Tag Management
- Rådgivning om dataaktivering
- Tracking
- Server side Tracking
Stadig ikke overbevist?
Ring til Rasmus og få en uforpligtende snak om, hvordan du kan begynde med konverteringsoptimering allerede i dag.
