Tracking & Analytics

Tracking udført af specialister med teknisk og juridisk forståelse

Vi rådgiver om, og opsætter, tracking så I kan træffe beslutninger på et korrekt og oplyst grundlag.

Intelligente og værdifulde tilvalg inden for tracking og evnen til at implementere dem med præcision
Jeres data og KPI’er er vores afsæt ind i tracking-arbejdet. Den rigtige tracking kræver analyse og forståelse for jeres forretning.

Tracking er et teknisk håndværk, der kræver konstant opmærksomhed på både nye såvel som gamle teknologiske og juridiske krav for at sikre værdi og compliance.

Vi ved, at tracking kan overlappe med andre afdelinger i jeres virksomhed. Dem er vi også vant til at arbejde sammen med. Om scoping, ressourcer og effekt.

Vores tracking-specialister

Rasmus Rønbro

Rasmus Rønbro

Senior Data & Analytics
Rasmus har i sine 8 år opnået ekspertstatus i Danmark med sin tekniske viden og tværfaglige forståelse.
Søren Ulsig

Søren Ulsig

Data & Analytics Konsulent
Søren er en sikker hånd på rettet, når det kommer til datavisualisering. Det er her jeres data får værdi.
Malene Jensen

Malene Jensen

Data & Analytics Konsulent
I mere end 4 år har Malene excelleret i at implementere, skabe fremdrift og overblik indenfor tracking-setups.
Casper Hauskov

Casper Hauskov

Data & Analytics Konsulent
Casper har siden 2018 opnået tekniske tracking kompetencer og erfaring med ecommerce, og driver succesfulde data aktiveringsprojekter for Refyne.
Casper Høj

Casper Høj

Data & Analytics Analyst
Med sine tekniske kompentencer er Casper med til at implementere komplekse tracking-setups.
Indsigter

Tracking

Vi brænder for at levere indsigter i, hvad jeres brugere foretager sig, og hvordan de gør det. Vi rådgiver om, og implementerer, adfærdssporing der også kan omsættes til værdi ind i hverdagen og gør det håndgribeligt for din organisation.
ANALYTICS

Dataaktivering

Vi forstår tekniske buzzwords som Server-side, Conversion API, ATT, ITP. Vi kan integrere på tværs af CMS systemer - vi tilpasser os dit behov. Kort sagt, vi binder din marketing og tekniske løsning sammen.
JURA

Compliance

De juridiske aspekter af tracking er kritiske og komplicerede. Vi skaber broen mellem din juridisk ansvarlige og marketing-afdeling, så I undgår at bryde loven og få problemer med myndighederne.

Spørgsmål og svar

Vi har svaret på de typiske spørgsmål vi bliver stillet.

Prisen afhænger af flere faktorer som eksempelvis setuppets størrelse, herunder hvor mange forskellige platforme det skal opsættes til, om det er server-side tracking, og hvor mange events der skal oprettes.

Det er svært på forhånd at have en fast pris, da det kommer an på kompleksiteten af det.
Du skal være velkommen til at række ud, hvis du godt kunne tænke dig en vurdering af, hvor meget det vil koste at få lavet tracking til det behov du har.

Ja, vi har omfattende erfaring med at opsætte server-side tracking i mange forskellige setups. Uanset størrelsen på din virksomhed, tilpasser vi løsningerne til dine specifikke behov og sikrer, at du får det maksimale ud af din data. Vi har lavet skræddersyede løsninger til en bred vifte af kunder og hjælper med at optimere deres tracking for bedre datakvalitet og performance.

Når alt er opsat og klar, så overdrager vi alt ejerskab til dig, så du selv ejer din løsning.

Det kan være svært at se direkte, da nogle ting påvirkes indirekte af hinanden. Det første og mest enkle trin er, at tjekke om der overhovedet kommer data ind i din GA4. Dette gøres i ‘Realtime overview’. Hvis der kommer data ind, men du er i tvivl om det data du kan se?
Så læs endelige videre på punkterne herunder: 

Kan du f.eks. se på om:

  • Stoler du på din attribuering i GA4? Altså allokerer den korrekt i forhold til kampagner, affiliate og andre kanaler?
  • Stemmer min omsætning med det, som jeg havde forventet i mine systemer?
  • Opnår du den nødvendige indsigt, som du har brug for i dag for at lave kvalificerede beslutninger?

Hvis du kan sige nej til bare én af disse, er der en chance for, at du ikke har den rigtige samarbejdspartner inden for tracking. Men heldigvis – kan vi hjælpe dig.

Den nemmeste måde at tjekke, om din virksomhed er compliant, er ved at åbne en privat browser / Incognito i f.eks. Chrome. Her besøger du så f.eks. refyne.dk => højreklikker i browseren => trykker på “Inspect” eller “Undersøg” (Afhænger af din sprogverison i browseren).

Herefter får du Dev Tools vist. Nu skal du trykke på “Application” som ses i topbaren af Dev Tools. Find derefter  “Cookies” til venstre. Hvis du så f.eks. vælger Refyne.dk (eller den hjemmeside du er på), vil du kunne se, om der bliver sat nogle cookies.

Men dét at der bliver sat cookies, det er ikke nødvendigvis ulovligt.

Det er formålet med de respektive cookies, som gør, at de kan være ulovlige.

Her kan du med fordel f.eks. kigge efter _ga (Google Analytics), eller _fbp (Facebook Pixel).

Hvis du ser disse cookies uden at give samtykke – så skal du have lavet nogle justeringer.

Er du det mindste i tvivl, kan du endelig bare række ud til os. Så tager vi et kig.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål? Tal med en specialist

Går du med tanker om jeres tracking?

Jeg vil gerne tage en snak med dig om,
hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Du er velkommen til at ringe eller skrive til mig.
Rasmus Rønbro
Partner, Senior tracking
+45 28 12 20 63
rasmus.christensen@refyne.dk
Rasmus Christensen - Partner, Data & Analytics, Refyne