Priser
Vores priser og lidt om priser i bureaubranchen
I modsætning til mange andre bureauer vil vi gerne svare:
Vi ved det godt, det havde været nemmere, hvis vi bare havde en flad timepris 1.000 ligesom alle de andre.
Men hvad tror du, der flytter din forretning mest?
At du får en med 9,8 års erfaring på til 1.500 kr i timen vs. en med 0,5 års erfaring til 1.000 kr.
Spørg dig selv, hvad du helst vil have for 15.000 kr.
15 timer med en der har 1-2 års erfaring?
Eller…
10 timer med en der har 9,8 års erfaring?
De fleste vælger 2 fordi de godt ved, at med erfaring kommer evnen til at stille de rigtige spørgsmål, turde satse på nye strategier og give dig det modspil du leder efter.
Derfor differentierer vi timeprisen på niveau.
Du bør også vide...

Sådan tilgår vi afregningsmodeller
(en smule anderledes)
Vi afregner på tilfredshed.

Hvordan fungerer det?
Sådan virker det i praksis:
Din tilfredshed påvirker prisen som du ser på billedet.
Du tænker måske, at det er en risikabel forretningsmodel? Og det kan du have ret i, men det er den forretningsmodel, som vi tror på sikrer, at vi altid tænker langsigtet i vores relationer.
Vi lægger desuden alt vores kundetilfredshed frem hver måned. Kender du andre, der tør det?

Derfor afregner vi på tilfredshed
Uanset om du kan se dig selv i vores afregningsmodel eller ej, så vil vi alligevel gerne sætte nogle ord på, hvad du kan forvente at møde i det danske bureau landskab. Du finder vores tanker nedenfor:
En fast retainer er nok den mest klassiske model du finder i bureaulandskabet. Retaineren virker ofte ved, at du som kunde betaler f.eks. 20.000 kr. om måneden uanset mængden af arbejde der er udføres.
Årsagen til at vi ikke praktiserer den model er, at den ofte tager udgangspunkt i, at man har en fast timepris på 1.000 kr. uanset hvilken konsulent du får på dit hold.
Opmærksomhedspunkter:
- Mindre tid leveret: Med en retainer betaler du et fast beløb hver måned, men hvorfor egentligt det, når bureauet f.eks. holder sommerferie eller juleferie? → Man må formode at de også holder ferie.
- Manglende incitament: Det eneste incitament for at holde dig tilfreds er frygten for, at du skifter bureau, og du kan derfor nemt være en af dem, som vil opleve at bureauet går i drifts- og vedligeholdelsesmode efter 3 måneder.
- Beløbet er sikret: Når først du kører en retainer kan du være relativ sikker på, at bureauet vil forsøge at minimere den tid de bruger på dig. For det gavner deres egen bundlinje.
Tip: Hvis du i dag kører en retainer med dit bureau, skal du være klar på konstant at holde dem til ilden.
Afregning på % del af annoncebudget virker til at være blevet mere og mere udbredt, og det kan vi sagtens forstå fordi den er simpel, og samtidig kan det være en virkelig lukrativ model for et bureau.
Årsagen til at vi ikke praktiserer den model hos Refyne er, at vi synes den giver nogle uheldige incitamenter til det bureau, som praktiserer den.
Opmærksomhedspunkter:
- Mere spend = Mere arbejde: Man kan ledes til at tro, at mere annoncebudget betyder mere arbejde til bureauet, men det langt fra tilfældet altid.
- Bias i rådgivning: Det kan være problematisk, at modellen giver et indbygget incitament fra bureauets side til at rådgive om at øge spend – eller flytte spend fra andre kanaler.
Tip: Denne model kan naturligvis godt fungere, hvis man som kunde får forhandlet en lav % sats (f.eks. 3% – 7%) fremfor f.eks. 15% (medmindre der er tale om meget lave annoncebudgetter). Men modellen har stadig et indbygget bias.
Den model vil du sjældent opleve i den danske bureaubranche. Den går i alt sin enkelthed ud på, at du kun betaler, hvis projektet lykkes. Grundtanken bag modellen er fantastisk, fordi du som kunde kan være sikker på, at bureauet går op i din forretning med liv og sjæl for at opnå de aftalte resultater.
Årsagen til vi ikke praktiserer denne model hos Refyne er ganske enkelt at vores kontrakter ville blive yderst komplekse, og vi samtidig ville spå om fremtiden (f.eks. corona, finanskrise m.m). Det mener vi trods alt ikke vi kan.
Tip: Hvis du finder et bureau, som kører den model, så vær opmærksom på de betingelser som gør sig gældende for kontrakten – de kan være relativt snedige.
Hør en gennemgang

Er afregning på tilfredshed så den perfekte model?
Årsagen til at vi bruger netop den her model skyldes, at vi synes de mest gængse modeller mangler et bærende punkt:
“Hvordan har bureauet hånden på kogepladen hele tiden?”
Det var det største savn vi oplevede, da vi interviewede 5 af de største annoncører i Danmark. De ville ønske ét bureau ville bruge denne model, og det var faktisk sådan vores model blev til.
Vil du høre mere om vores tilgang?
hvad du skal være opmærksom på i dit samarbejde eller i en kommende pitch.
Du er velkommen til at ringe eller skrive til mig.
Managing Partner
+45 7180 7000
thomas.astrup@refyne.dk
