Priser

Vores priser og lidt om priser i bureaubranchen

Èt af de første spørgsmål, vi bliver spurgt om er: “Hvad koster det?”

I modsætning til mange andre bureauer vil vi gerne svare:
Konsulentniveau
Pris pr. time
Gns. års erfaring
Studentermedhjælper
450 kr.
0,6 år
Analyst
850 kr.
2,3 år
Konsulent
Senior
1.350 kr.
9,6 år
1.500 kr.
9,8 år

Vi ved det godt, det havde været nemmere, hvis vi bare havde en flad timepris 1.000 ligesom alle de andre.

Men hvad tror du, der flytter din forretning mest?

At du får en med 9,8 års erfaring på til 1.500 kr i timen vs. en med 0,5 års erfaring til 1.000 kr.

Spørg dig selv, hvad du helst vil have for 15.000 kr.

 

15 timer med en der har 1-2 års erfaring?
Eller…
10 timer med en der har 9,8 års erfaring?

 

De fleste vælger 2 fordi de godt ved, at med erfaring kommer evnen til at stille de rigtige spørgsmål, turde satse på nye strategier og give dig det modspil du leder efter.

 

Derfor differentierer vi timeprisen på niveau.

Priser

Du bør også vide...

  • Du kan se hvem der laver opgaven

  • Du får fuld indsigt i vores tidsregistrering

  • Du faktureres ikke pr. påbegyndt time, men pr. minut
  • Sådan tilgår vi afregningsmodeller
    (en smule anderledes)

    Der findes et væld af afregningsmodeller i branchen. Men den du kan finde hos Refyne finder du ingen andre steder fordi:

    Vi afregner på tilfredshed.
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
    John Doe
    Designer
    Priser

    Hvordan fungerer det?

    Vi afregner baseret på tilfredshed, fordi vi mener det er den model, der sikrer, at vi altid tænker på en ting først… dig som kunde.

    Sådan virker det i praksis:
  • Du modtager en faktura fra os.
  • Du modtager efterfølgende et ratinglink på 3 parametre.
  • Din rating er udslagsgivende for den endelige pris som du betaler.

  • Din tilfredshed påvirker prisen som du ser på billedet.

    Du tænker måske, at det er en risikabel forretningsmodel? Og det kan du have ret i, men det er den forretningsmodel, som vi tror på sikrer, at vi altid tænker langsigtet i vores relationer.

    Vi lægger desuden alt vores kundetilfredshed frem hver måned. Kender du andre, der tør det?

    Derfor afregner vi på tilfredshed

    Uanset om du kan se dig selv i vores afregningsmodel eller ej, så vil vi alligevel gerne sætte nogle ord på, hvad du kan forvente at møde i det danske bureau landskab. Du finder vores tanker nedenfor:

    En fast retainer er nok den mest klassiske model du finder i bureaulandskabet. Retaineren virker ofte ved, at du som kunde betaler f.eks. 20.000 kr. om måneden uanset mængden af arbejde der er udføres.

     

    Årsagen til at vi ikke praktiserer den model er, at den ofte tager udgangspunkt i, at man har en fast timepris på 1.000 kr. uanset hvilken konsulent du får på dit hold. 

     

    Opmærksomhedspunkter:

     

    1. Mindre tid leveret: Med en retainer betaler du et fast beløb hver måned, men hvorfor egentligt det, når bureauet f.eks. holder sommerferie eller juleferie? → Man må formode at de også holder ferie.

    2. Manglende incitament: Det eneste incitament for at holde dig tilfreds er frygten for, at du skifter bureau, og du kan derfor nemt være en af dem, som vil opleve at bureauet går i drifts- og vedligeholdelsesmode efter 3 måneder.

    3. Beløbet er sikret: Når først du kører en retainer kan du være relativ sikker på, at bureauet vil forsøge at minimere den tid de bruger på dig. For det gavner deres egen bundlinje. 

     

    Tip: Hvis du i dag kører en retainer med dit bureau, skal du være klar på konstant at holde dem til ilden.

    Afregning på % del af annoncebudget virker til at være blevet mere og mere udbredt, og det kan vi sagtens forstå fordi den er simpel, og samtidig kan det være en virkelig lukrativ model for et bureau.

    Årsagen til at vi ikke praktiserer den model hos Refyne er, at vi synes den giver nogle uheldige incitamenter til det bureau, som praktiserer den.

     

    Opmærksomhedspunkter:

    • Mere spend = Mere arbejde: Man kan ledes til at tro, at mere annoncebudget betyder mere arbejde til bureauet, men det langt fra tilfældet altid.
    • Bias i rådgivning: Det kan være problematisk, at modellen giver et indbygget incitament fra bureauets side til at rådgive om at øge spend – eller flytte spend fra andre kanaler.

     

    Tip: Denne model kan naturligvis godt fungere, hvis man som kunde får forhandlet en lav % sats (f.eks. 3% – 7%) fremfor f.eks. 15% (medmindre der er tale om meget lave annoncebudgetter). Men modellen har stadig et indbygget bias.

    Den model vil du sjældent opleve i den danske bureaubranche. Den går i alt sin enkelthed ud på, at du kun betaler, hvis projektet lykkes. Grundtanken bag modellen er fantastisk, fordi du som kunde kan være sikker på, at bureauet går op i din forretning med liv og sjæl for at opnå de aftalte resultater. 

    Årsagen til vi ikke praktiserer denne model hos Refyne er ganske enkelt at vores kontrakter ville blive yderst komplekse, og vi samtidig ville spå om fremtiden (f.eks. corona, finanskrise m.m). Det mener vi trods alt ikke vi kan. 

    Tip: Hvis du finder et bureau, som kører den model, så vær opmærksom på de betingelser som gør sig gældende for kontrakten – de kan være relativt snedige.

    Podcast

    Hør en gennemgang

    Lyt til vores episode af 'Bedre med bureau' hvor vi går i dybden med de forskellige afregningsmodeller, herunder hvad du skal være opmærksom på som kunde.

    Er afregning på tilfredshed så den perfekte model?

    Nej, det er det ikke.
    Årsagen til at vi bruger netop den her model skyldes, at vi synes de mest gængse modeller mangler et bærende punkt:

    “Hvordan har bureauet hånden på kogepladen hele tiden?”

    Det var det største savn vi oplevede, da vi interviewede 5 af de største annoncører i Danmark. De ville ønske ét bureau ville bruge denne model, og det var faktisk sådan vores model blev til.

    Vil du høre mere om vores tilgang?

    Jeg vil gerne tage en snak med dig om,
    hvad du skal være opmærksom på i dit samarbejde eller i en kommende pitch.

    Du er velkommen til at ringe eller skrive til mig.
    Thomas Astrup
    Managing Partner
    +45 7180 7000
    thomas.astrup@refyne.dk
    Thomas Astrup - Managing Partner, Refyne