Paid social

Paid social er betalt annoncering på sociale medier, hvor de største platforme er Facebook, Instagram og LinkedIn.

Digital Marketing

Kend din målgruppe gennem data

Paid social er særligt effektivt, da det aktiverer relevant data om din målgruppe – så som demografi og interesser. Det betyder, at du kan møde dine brugere, hvor de befinder sig på kunderejsen og understøtte dem resten af vejen til en konvertering. De sociale medier udvikler sig hele tiden – både som platforme, men også i de taktiske muligheder der er tilgængelige for målretning mod dine brugere. I Refyne holder vi os konstant opdateret på udviklingen både på strategisk og taktisk niveau for at kunne hjælpe dig bedst muligt.


Få aktiveret din egen data og kombiner det med den tilgængelige data på det sociale medie, så du giver brugerne det rette budskab på det rigtige tidspunkt – det øger sandsynligheden for, at de konverterer.

Kasper Brandt Partner & Paid Media Konsulent

Social annoncering

Tag kontakt og book et møde

Kontakt os

Paid social i dit marketingmix

Med paid social i dit marketingmix kan du aktivere dit gode indhold på langt flere måder end på dine ejede medier. Du har mulighed for at engagere din virksomhed med en stor mængde brugere for en relativ lille omkostning. Brugernes engagement kan lede dem til dine øvrige medier – eller du kan forsøge at konvertere dem direkte på Facebooks platform.

Prospecting

Gennem prospecting på sociale medier identificerer du potentielle nye kunder samtidig med, at du opnår viden om de potentielle kunder, som du ultimativt ønsker at aktivere, så de engagerer med dine annoncer og dermed dit brand. Prospecting giver typisk et højt – og hurtigt – ROI.

B2C-annoncering

B2C-annoncering på sociale medier er nok det mest kosteffektive tiltag på tværs af hele marketingpaletten. Du rammer dine brugere, hvor de allerede befinder sig, og du har mulighed for at understøtte det med billeder, video, lyd eller hvilket format, der passer bedst til målgruppen og til det, du ønsker at sælge.

Retargeting

Retargeting med paid social-annoncer giver mulighed for at skræddersy budskaber til de besøgende, der har været forbi dit website. Det øger sandsynligheden for, at de kommer tilbage. Med den rette sammensætning af relevant kommunikation og annoncekreativer kan du derfor være relevant for den enkelte bruger, der har været forbi dit website.

B2B-annoncering

Der er stadig en bred misforståelse om, at Facebook ikke bør bruges til B2B-annoncering. Resultaterne viser dog, at det er en af de bedste kanaler at investere B2B-annoncekroner i – dels afleder det resultater direkte, men det skaber også trafik til dit website og dermed dit økosystem, hvor du kan konvertere B2B-brugerne på et senere tidspunkt i kunderejsen.

Er du i tvivl?

Ring til Kasper og hør mere om, hvordan vi kan løfte din paid social-indsats.